Welkom bij
Artikel 1 –Bestuur1. De bestuursleden worden voor een periode van drie jaar in functiegekozen. Elk jaar treden één of twee bestuursleden volgens een voorafbepaald rooster af. De aftredende(n) zijn terstond herkiesbaar, behoudenshet bij 1.3 bepaalde.In tussentijds ontstane vacatures wordt voorzien op de eerstvolgendeAlgemene Ledenvergadering (A.L.V.)Nieuw gekozen bestuursleden nemen de plaats in van het lid dat zijvolgens het rooster van aftreden vervangen.De periodieke bestuursverkiezing heeft plaats op de A.L.V.Vanaf het moment van het ontstaan van de vacature tot de eerste A.L.V.zorgt het bestuur voor opvulling van de betreffende vacature.2. Indien meerdere leden van het bestuur wegvallen en dit niet kan wordenopgevangen door zittende bestuursleden, kan er een beroep gedaanworden op de continuïteitscommissie die in een overgangsperiode naareen nieuw bestuur of zo nodig bij de opheffing van de vereniging debestuurstaken overneemt.De leden van de continuïteitscommissie worden door de A.L.V. voor eenperiode van 3 jaar benoemd.3. Bestuursleden kunnen maximaal twee aaneensluitende termijnen van driejaar in functie blijven. Zijn er geen kandidaten, dan kan deze termijnworden verlengd.4. Kandidaatstellingen moeten tenminste 48 uur voor de vergaderingschriftelijk bij het bestuur worden ingediend; deze dienen voorzien te zijnvan de handtekening van vijf stemgerechtigde leden en van de kandidaatzelf.5. Het bestuur kent een dagelijks bestuur (voorzitter, secretaris enpenningmeester) en leden.6. De voorzitter leidt de vergaderingen van het (dagelijks) bestuur en leden,regelt de volgorde van behandeling van de zaken ter vergadering en zorgtvoor de handhaving van de statuten en het huishoudelijk reglement.7. De secretaris voert de correspondentie van de vereniging, waarvan hij/zijkopie houdt. Hij/zij bewaart de notulen van de vergaderingen.Jaarlijks maakt hij/zij een verslag over de belangrijkste gebeurtenissenvan het afgelopen jaar en de algemene toestand van de vereniging.Dit verslag wordt in de A.L.V. aan de orde gesteld en na goedkeuring doorde voorzitter ondertekend.8. De penningmeester is verantwoordelijk voor de financiële afhandeling vanverenigingszaken en houdt de financiële administratie bij.Hij/zij is gemachtigd uitgaven te doen waarin de begroting voorziet tot eenbedrag van 500 euro. Voor grotere bedragen mandateert het dagelijksbestuur de penningmeester voorafgaand aan betaling.Voor uitgaven die niet in de begroting zijn opgenomen en die een bedragvan 200 euro te boven gaan wordt een besluit genomen door het gehelebestuur.De penningmeester doet in elke bestuursvergadering mondeling ofschriftelijk verslag van de financiële gang van zaken van de vereniging
9. Met een financieel jaarverslag legt de penningmeester rekening enverantwoording af over het financiële beleid en de gevoerde administratievan het voorbije boekjaar.Het financieel jaarverslag en de financiële administratie worden door eenkascommissie beoordeeld.Het financieel jaarverslag wordt samen met het verslag van dekascommissie in de A.L.V. aan de orde gesteld. De A.L.V. besluit dan overhet verlenen van décharge voor het door het bestuur gevoerde financiëlebeleid en het door de penningmeester gevoerde beheer.Het financieel jaarverslag wordt na de goedkeuring van de A.L.V. door devoorzitter ondertekend.10.De kascommissie bestaat uit 2 leden die geen deel uitmaken van hetbestuur. De kascommissie wordt jaarlijks door de A.L.V. benoemd inclusiefeen derde persoon die indien nodig als vervanger kan fungeren. Een lidvan de kascommissie kan ten hoogste twee achtereenvolgende jaren deeluit maken van deze commissie.11.Zij die geen lid meer zijn van de vereniging kunnen nooit enige aanspraakop de bezittingen van de vereniging maken.
Artikel 2 – Leden
1. Nieuwe leden worden voorgesteld en geïntroduceerd op hun eerstespeelmoment en kunnen 4 speelmomenten meespelen alvorens zedefinitief besluiten lid te worden2. Geroyeerde of geschorste leden van de vereniging, of door de NBBgeschorste spelers van andere verenigingen, kunnen niet aan decompetitie speelmomenten of andere bridgeactiviteiten onder auspiciënvan BCL’58 meedoen3. Leden dienen zich te houden aan de door BCL’58 gehanteerde gedrags– enwedstrijdregels. Naast de gedragsregels die de NBB in de reglementenvoorschrijft of anderszins bepleit, hecht BCL’58 ook aan gedragsregels diegehanteerd worden in de normale menselijke omgang.4. Beëindiging van het lidmaatschap moet schriftelijk worden gedaan bij desecretaris.
1. Alle speelbijeenkomsten en wedstrijden binnen de vereniging wordengeleid door of namens het bestuur.2. Om een zo ruim mogelijke variatie te verkrijgen gedurende de speeldagenstreeft de Technische Commissie ernaar diverse wedstrijdvormen tegebruiken.3. Beroep tegen een arbitrale beslissing wordt ingediend bij de TechnischeCommissie die ook voor afhandeling zorgt.4. BCL’58 heeft een competitiereglement dat gezien kan worden als eenaanvulling op het Huishoudelijk Reglement.
1. Tot wijziging van dit reglement kan alleen worden besloten in de A.L.V.met meerderheid van stemmen.2. In gevallen waarin dit reglement niet voorziet of bij enig geschil of detoepassing ervan beslist het bestuur.3. De bepalingen van dit reglement treden in werking zodra zij door de A.L.V.zijn vastgesteld.
AFMELDEN: bcl58ma@hotmail.com ------------------------------- Competitieleiding Maandag ...
AFMELDEN: bcl58di@hotmail.com ------------------------ Competitieleiding DI ...
Ma-avond Clubkampioen : Nick Duncan en Fred Helderman Butler : Gijs Boermeester en André...